"I tillegg sparte vi 60% på å bytte til frisørdata og teletjenester fra C2g"
Maria, Deva Frisør
Maria, Deva Frisør
– I løpet av årene vi har drevet har det blitt stadig tøffere å drive frisørsalong. Vi har derfor ikke råd til å gi bort marginene våre, innleder Maria som har drevet Deva Frisør i Bergen siden oppstarten for 17 år siden.
Les historien om hvorfor Deva Frisør byttet ut sitt godt innarbeidede og velfungerende butikkdatasystem med et som var helt ukjent for dem fra før... Bakgrunnen for at hun valgte nytt butikkdatasystem var en kommentar fra regnskapsføreren som syntes at de brukte veldig mye penger på dette. Dermed var letingen etter et nytt og rimeligere butikkdatasystem i gang. Kviet seg for å bytte - men angrer ikke – I 12 år benyttet vi butikkdatasystemet som mange anser som bransjens beste. Dette var et system vi var godt vant med, sier Maria som innrømmer at det skulle mye til før de byttet det ut det vante med noe helt nytt. – Vi sjekket ut ulike leverandører av butikkdatasystem for frisører, men de hadde ikke akkurat det vi ønsket. Så fikk jeg høre om en salong som benyttet butikkdatasystemet HiP... Lønnsomt regnestykke – Jeg tok derfor kontakt med Com2gether som leverer HiP butikkdata og fikk kontakt med Geir Ove som jeg kaller «favoritten», ler Maria. – Han sammenliknet priser med det vi hadde fra før av og kom med et regnestykke som var for godt til å overse. – Tilbudet fra Com2gether viste at vi skulle vi få de samme funksjonene til en langt lavere månedspris. I tillegg skulle vi betale 37 øre per SMS i stedet for 1 krone, som vi betalte tidligere. |
Rask hjelp
– Vi bestilte derfor HiP og telefoniløsningen av Com2gether og Geir Ove satte opp alt. I oppstartsfasen var Geir Ove på plass på timen, hvis vi hadde behov for det. Nå har vi en egen kontaktperson på support og det fungerer kjempefint. – Systemet er veldig pålitelig og har lite nedetid. Det har derfor vært lite behov for support i de fem månedene vi har benyttet systemet. Det bare funker, noe som passer oss “utekniske” frisører bra. |
Alle funksjonene vi trenger
– HiP har alle funksjonene vi frisører har behov for. Med HiP-time kan ansatte sitte hjemme eller på reise og kontrollere egen timeplan, se på bookinger og forberede arbeid. – Som daglig leder kan jeg blant annet se hva som er av avbestillinger og gjøre eventuelle endringer på de ansattes timeplan. Funksjonen gir stålkontroll, sier hun fornøyd. Vi kan lagre info om kunden, slik at vi for eksempel vet hvilke farger de benytter, hårlengde og annen relevant informasjon |
Erfaringene etter 5 måneder
– Erfaringene etter å ha benyttet HiP butikkdata og teletjenester fra Com2gether i 5 måneder er gode. Vi hatt en besparelse på hele 60% av kostnadene på butikkdata og telefoni, i forhold til tidligere. I rene penger så utgjør dette over 31.000 kroner rett på bunnlinjen per år, med omtrent samme funksjoner som vi benyttet tidligere. Tenk hvor mange hoder vi må klippe for å spare inn det - hvert eneste år... Hadde vi hatt flere ansatte, ville vi spart enda mer. I tillegg fungerer HiP fint uten at vi trenger noe som helst av teknisk kunnskap. Det bare funker, smiler Maria. |
Ring oss på 95050200
eller fyll ut skjemaet under så kontakter vi deg for en prat.
|